2011. február 15., kedd

Birdcage (madárkalitka) fátyol saját kezűleg 2.

A fátyol másik hozzávalója kiegészítő ami a feltűzés után kerül a hajba. Én nagyon sok képet megnéztem a weben, de a legtöbb kiegészítő tollal készült. Nekem viszont az nem igazán illett a ruhámhoz, ezért más megoldást kellett találnom. Nézegettem gyöngyös vagy élő virágos kiegészítőket is, de a gyöngy valahogy nem az én ízlésem, míg az elő virágot nehéz lenne megoldani (a virágos nem olyanra, nem úgy készíti el, elhervad, lekókad, stb…) végül úgy döntöttem, hogy művirágból készítem el a kiegészítőmet, de amikor elkészült nem igazán tetszett, mert túlzottan elállt a fejemtől…
Ekkor jött az ötlet, hogy a ruhám anyagából készített szatén virág legyen a fátyol kiegészítője.
Íme, hogy hogyan készítettem:

A kiegészítő hozzávalói:

5 db 18×18 cm-es négyzet a menyasszonyi ruha anyagából (ha varratod, akkor nincs külön költsége, mivel ennyi leeső anyag mindenképpen adódik, ha kölcsönzöd, akkor kell venni 25-30 cm anyagot hozzá kb 500,- ft-ért)
lehet színben a ruhához illő düssessz szatén, vagy selyem anyag is, esetleg mikádó. Minél inkább van tartása az anyagnak, annál jobb. Vékony selyem, vagy muszlin nem igazán alkalmas erre a célra, vagy sokkal több réteget kell csinálni belőle, hogy kellő tömöttsége legyen a virágnak.) A keményítés is szóba jöhet, ha van valakinek gyakorlata benne. Én nem vállaltam be...
Az anyag színéhez illő (fehér) cérna
Éles olló
Krokodil hajcsipesz (fodrászkellékesnél kapható több színben. Érdemes fehéret vagy a haj színéhez illőt venni. 50,- ft/db)
2,5-3 cm átmérőjű fehér filc anyag (hobbiboltban kapható A4-es lapokban. Egy A4-es lap kerül kb 120,- ft-ba)
Grafit ceruza
Strasszos gomb, vagy fél pár szép fülbevaló
én egy fülbevalót használtam fel, ráadásul mivel a Kedvesemtől kaptam a darabot és a másik fele is megvan még, úgy akartam megcsinálni, hogy kiszedhető legyen később és újra funkcionáljon fülbevalóként is. Ha a fülbe valós megoldást választjuk, akkor fontos, hogy a füli szára hajlítható legyen és ne törjön, különben a dísz bökni fog.

Elkészítés

Igazából egy műrózsa szétszedésekor jöttem rá a technikára. A szirom alapok "szabás" mintáját is innen néztem le. (A lenti képeken a sablonnak használt műrózsa szirmok vannak)

Az anyag négyzetekből egyre csökkenő méretű szirom alapokat kell kivágni. Ezt szemre a legjobb csinálni, mivel a virágok nem tökéletes geometriájúak, tehát semmi gond nincs velük ha kissé aszimmetrikusak.

A külső három  szirom alap négylevelű legyen és a belső kettő pedig ötlevelű. Amikor készen vannak a szirom alapok, akkor minden alap minden szirmát egyesével meg kell ölteni. Ez azért kell, hogy egy kis térbeli hatása legyen a virágnak.
Az öltést szirmonként végezzük a következő módon: Minden szirmot (alaponként 4 vagy 5) hajtsunk hosszába ketté és a szirom tőnél kezdve kb 1 cm hosszan öltsük össze a hajtásvonalon. Amikor a következő sziromra megyünk, akkor ne új cérnával csináljuk, hanem a lazán vezessük át a cérnát a következő sziromhoz. Ennek az átvezető szakasznak a feszessége meghatározza a szirmok nyitottságát, tehát minél belsőbb szirom alapon dolgozunk, annál kevésbé engedjük lazára ezt az átvezető szakaszt.




Amikor mind az 5 szirom alapot megöltöttük és már van térhatása is az alapoknak, akkor csökkenő méret sorrendben egymásra kell helyezni őket. Úgy helyezzük egymásra, hogy mindig elforgatva kerül a következő réteg az előzőre, mivel így a szirmok szépen kilátszanak egymás mögül. Az egymásra próbálás után rétegenként össze kell varrni a szirom alapokat. Ezzel a virág gyakorlatilag elkészül már csak a közepébe kell a strasszos gombot felvarrni vagy mint az én esetemben is a fülbevalóval átszúrni a virágot és a hát oldalon a szárat elhajlítani, hogy ne bökjön.



 Hogy a hajban lehessen rögzíteni a virágot, egy krokodil csatot kell a virág hátára erősíteni. Először varrjuk a csatot a filc koronghoz, majd a filc korongot varrjuk rá a virág hátára. Ezt a lépést egyszerűbben is meg lehet csinálni, ha valaki ragasztópisztollyal dolgozik, de ebben az esetben nem lesz könnyen szétbontható a dísz, hogy a fülbevalót ki lehessen szedni belőle.


Ezzel el is készült a fátyol és a kiegészítő, már csak fel kell tűzni!
A fejdísz teljes költsége kb 4000-5000 forint (attól függően, hogy milyen anyagok és alkatrészek állnak már otthon rendelkezésre).


1 megjegyzés: