2011. február 20., vasárnap

lámpások az asztalra

Íme egy újabb egyszerű és olcsó ötlet. Ezt az ötletet (sok más mellett) innen merítettem:
http://weddingdesign.blog.hu/2010/06/04/nyaresti_fenyek
Ez a kis lámpás olyan szép, hogy a kedvesemmel első látásra beleszerettünk! Íme, hogy hogyan készül:

Hozzávalók:
IKEA talpas poharak (svalka, 6 db kevesebb mint 1000,- ft)
pausz papír (lehet fehér vagy színes is, fehéret már 30-40 forinttól lehet kapni bármelyik papír boltban)
karton papír a sablonhoz (én egy régi naptár lapot használtam erre a célra)
cellux
körző, ceruza, olló
díszítéshez bármi! (én quilling papírcsíkokból készített filigrán mintákat ragasztottam rájuk, mivel ez nagyon jól illik az esküvőnk természetes, népies hangulatához. A technikát egyébként egy kézműves vásáron lestem el egy hölgytől. Neki van honlapja is, ahol sok praktikus információ és segítség fent van: www.filigran.hu)

Elkészítés:
Egy nagyalakú karton papírra (min. A3) mérjünk fel egy megfelelő sablont. Nekem ez volt a legnehezebb, mivel a cikkben talált linkhez tartozó minta (http://lib.store.yahoo.net/lib/bevfabriccrafts/pattern.pdf) nem volt megfelelő méretű a poharaimhoz :(
Ezért elég sokat kellett szerkesztgetni, mire szép és jó sablon sikerült gyártanom. a sablonom paraméterei a következők:
Belső ív sugara: 7,1 cm
Külső ív sugara: 20,5 cm
Az ernyő nyílásszöge: 100 fok
Ezek után már csak a sablont kell felmásolni a pausz papírokra és kivágni, majd összeragasztani, mint a fotók mutatják.




Amikor készen vannak a kis lámpaernyők, akkor lehet őket díszíteni. (Az eredeti ötletben a pausz papír önmagában mintás volt, de a sima is nagyon szép.) Ezért nem érdemes összeragasztás előtt díszíteni, mivel a pausz megkeményedik a folyékony ragasztótól, ezért fontos, hogy jó görbületben keményedjen meg.
Íme, hogy nekem milyenek lettek:


Jó díszítgetést mindenkinek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése